Általános szerződési feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.kartapolis.hu webáruház (a továbbiakban: Webáruház) elérhető szolgáltatás regisztrációtól független igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit.

A webáruház címe:

http://www.kartapolis.hu

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban szolgáltató) adatai:

  • A szolgáltató neve: Stefán Gábor E.V.
  • A szolgáltató székhelyének címe: 4553 Apagy, Nagymező u. 32.
  • Adószám: 56475827-1-35
  • Bankszámlaszám: 11600006-00000000-36434859
  • A szerződés nyelve: magyar

Ügyfélszolgálat adatai:

Panaszkezelés / A vitarendezés lépései:

  • Elektronikus panaszbenyújtás (dokumentumok feltöltése is)
  • A kereskedő tájékoztatása a beérkezett problémáról
  • Az illetékes alternatív vitarendezési szervezetnek a panasz továbbítása (Magyarországon ez a Békéltető Egyesület)
  • A vitarendezéshez a nyelvi fordítások elkészítése
  • Az illetékes alternatív vitarendezési szerv válaszai a panaszbenyújtónak
  • Amennyiben a vitát nem lehet megoldani ezen a szinten, tájékoztatják a panaszost jogorvoslati lehetőségekről.

Az eljárás sikertelensége esetén a vásárló kérheti a bíróságtól az európai fizetési meghagyás kibocsátását. A hiánytalan keresetindítást követően 30 napon belül kibocsátja a bíróság a fizetési meghagyást. 30 napon belül van lehetősége a kereskedőnek ezt vitatni, ekkor bírósági per során folytatódik az eljárás. Ha nem él ellenvetéssel, végrehajtható a fizetési meghagyás.

Online vitarendezés

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A jelen ÁSZF 2024.11.26. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et a Vásárlók Honlapon keresztül történő előzetes értesítése mellett. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 nappal a Webshop felületén közzéteszi. Felhasználók a Webshop használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a Webshop használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett Webshop felületére, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a Webshopnak, az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a Webshop tartalmának megtekintésére.

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Honlap, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Webshop felületén megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

Az elektronikus úton megkötött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A Webshop működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a Szolgáltató a megadott elérhetőségeken rendelkezésre áll.

1. Rendelés feltétele, menete

1.1. Megrendelés folyamata

  • Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket, a termék mellett látható "Kosárhoz adom" gombra kattintva, aminek mennyiségét a mellette lévő szövegdobozban tudja szabályozni. A felhasználó bármikor megtekintheti a kosarának tartalmát a menüsávon található „„ ikonra kattintva. A megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát fizetés előtt a termék mellett a + és – gombokkal tudja szabályozni és tételenként kitudja kitörölni azokat. Amennyiben Felhasználó berakta kosarába a terméket, de további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁS” gombot.
  • Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termékek darabszámát, és a „TOVÁBBLÉPÉS PÉNZTÁRBA” gomb megnyomásával megjelennek a Számlázási és Szállítási adatmezők (regisztrált felhasználóknak kitöltve a már előre megadott adataikkal). Itt lehetőség nyílik az adatok ellenőrzésére és módosítására, illetve megjegyzést is fűzhet a megrendeléséhez, amiben jelezheti a rendeléssel kapcsolatos kívánságait a Webáruház felé. Ez után léphet a „TOVÁBB A SZÁLLÍTÁSHOZ” gomb megnyomásával „SZÁLLÍTÁS” lapra léphet.
  • Itt a szállítási mód kiválasztása után a „TOVÁBB A FIZETÉSHEZ” gomb segítségével a „Fizetés” fülön utoljára ellenőrizheti a vásárlással kapcsolatos adatokat és kiválasztja a számára ideális fizetési módot. Ezután, amennyiben mindent rendben talált, az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató elfogadása után a „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gomb megnyomásával véglegesítheti rendelését.
  • Ezután megkezdjük a feldolgozást és folyamatosan státusz üzeneteket küldünk az Ön számára a rendelése állapotáról. Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen is és e-mailben is értesíti a Felhasználót, ahol a Vásárló megrendelésének száma is megtalálható. A rendelés feladása tehát a „RENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombra kattintással történik, ami a Felhasználó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A vásárlásról kiállított számlát, a csomag tartalmazza.

1.2. Fizetési módok

Miután meggyőződött, a rendelés kifizetésének módja a rendelés véglegesítő oldalon feltüntetett fizetési opciókkal lehetséges, azaz:

  • Előre utalás: Szolgáltató a csomag elkészültekkor e-mailben küldi el Felhasználó számára az utaláshoz szükséges információkat, mint a bankszámla száma, illetve a hivatkozási szám. A csomag az összeg megérkezése után kerül feladásra.
  • Bankkártyás online fizetés: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. A fizetési formákról bővebben itt olvashat.

1.3. Szállítási költség és módok

A Szolgáltató által biztosított aktuális szállítási módok és azok költségei itt találhatóak. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

1.4. Adatbeviteli hibák

Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Törölni tud a kosárból („Törlés”) is vagy a mennyiséget is megtudja változtatni a mennyiség mellett található +/- jelek megnyomásával.

1.5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Felhasználó által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Felhasználó részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Felhasználó között. Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Ha Felhasználó rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

2.A megrendelések feldolgozása és teljesítése

A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik.
Nyitvatartási idő:
H-P: 10.00-16.00

A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, erről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatja, valamint a Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

3. Termék ára

A megjelenített termékek online vagy telefonon rendelhetők meg.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban, (vagy az adott Webshop hivatalos devizájában) értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát (bruttó árak), azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
A Webshop felületén a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
Ha a Webshopban hiba, vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után Szolgáltató azonnal tájékoztatja a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (pl. 0 Ft, 1 Ft). Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a Webshopban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató, a telefonon vagy emailben felveszi a Felhasználóval a kapcsolatot és felajánlja, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Felhasználó eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

4. Elállás joga

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  • terméknek,
  • több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető elállási nyilatkozat – mintát is, de nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 6. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének dátuma a mérvadó.
Fogyasztó nem élhet elállási jogával a következő esetekben:

  • a termék olyan zárt csomagolásban kerül forgalmazásra, amit a Fogyasztó felbontott, és a termék visszavétele egészségügyi, higiéniai okok miatt nem lehetséges,
  • olyan termékek esetén, amelyek gyorsan romlandóak (pl. élelmiszerek, gyógyszerek stb.),
  • ha a termék a csomagolás felbontása után már nem adható vissza, ill. nem cserélhető (pl. egyedi termékek, személyre szabott termékek, gravírozott termékek, egyedi ajándékok stb.).

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Ha a fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a szolgáltató részére. Ebből a célból fogyasztó felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető elállási nyilatkozat – mintát is, de nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a szolgáltató részére. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 6. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Mindkét esetben a szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a szolgáltató 1. pontban megjelölt címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége fogyasztót terheli, kivéve, ha a szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a fogyasztótól a termék visszajuttatás költségét sem. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha fogyasztó eláll a szerződéstől, szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy fogyasztó a szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a szolgáltató, kivéve, ha fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését. Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:

  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az ilyen termékek visszavétele a szolgáltatótól nem várható el akkor, ha a fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Amennyiben a fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja. (pl. étrendkiegészítő)
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

Elállási jog gyakorlásához fogyasztóink az alábbi címre küldhetik vissza a csomagot:

A szolgáltató neve: Stefán Gábor E.V.

A szolgáltató székhelyének címe: 4553 Apagy, Nagymező u. 32

Az elállási jogkal kapcsolatos egyéb kérdések esetén ügyfélszolgálatunkon van lehetőség további segítség kérésére:

  • Ügyfélszolgálat adatai:
    • Telefon: +36-30-612-2171 (normál díjszabású)
    • Nyitva tartás: 10:00-15:00
    • E-mail: [email protected]

5. Szavatosság

5.1. Kellékszavatosság

A vásárló a szolgáltató hibás teljesítése esetén a szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl a vásárló kellékszavatossági jogait már nem tudja érvényesíteni. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy kicserélést a vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a szolgáltató költségére maga kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, de az áttérés költségét viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a szolgáltató adott okot. A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a felfedezéstől számított két hónapon belül közölni a szolgáltatóval.

5.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a kellékszavatossági jogot vagy a termékszavatossági igényt érvényesítheti. A vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre vagy kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Hibás teljesítés esetén a szolgáltató jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat.
A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a vásárlónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló érvényesíthet.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a vásárló:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az, a szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a vásárlónak okozott érdeksérelmet.
  • ha a szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. A szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a szolgáltatót terhelik.

Garancia, jótállás

A garancia ideje alatt a rendeltetésszerű használat mellett előforduló hibák kijavítására az adott termék szakszervize vállalkozik. A szakszervizek címe minden esetben a jótállási vagy garanciajegyen, esetleg a termék használati útmutatójának végén van feltüntetve. A megfelelő szakszerviz elérésében a szolgáltató ügyfélszolgálata készséggel áll vásárlói rendelkezésére.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 7.1 és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállás tehát nem érinti a vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Jótállási, szavatossági igényét az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a vásárló békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, az 9.2. pontban feltüntetettek alapján.

Szavatossági, jótállási igények bejelentése

A felhasználó a szavatossági, jótállási igényeit az 1. pontban meghatározott elérhetőségeken keresztül jelentheti be a szolgáltató felé.

A szolgáltató a felhasználó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a felhasználó rendelkezésére bocsátja.

Ha a szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a felhasználót.

A szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított öt évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.

Panaszkezelés rendje

Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az 1. pontban feltüntetett e-mail címen, levél útján, telefonon vagy a Szolgáltató üzleteiben személyesen is közölheti.

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi – vesz fel.

Szolgáltató köteles átadni a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a vásárlónak, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a vásárlót.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szolgáltató és vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva vásárló számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
    Budapesti Békéltető Testület
    1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
    Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
    E-mail cím: [email protected]
    Fax: 06 (1) 488 21 86
    Telefon: 06 (1) 488 21 31
  • Bírósági eljárás kezdeményezése.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

8. Felelősség

A felhasználó a webshopot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A szolgáltató kizár minden felelősséget a webshop használói által tanúsított magatartásért. A felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a webshop használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. A felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A felhasználó által a webshop használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az internet globális jellege miatt a felhasználó elfogadja, hogy a webshop használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a webshop használatával összefüggő bármely tevékenység a felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a felhasználót terheli a felelősség.

Amennyiben a felhasználó a webshop felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a szolgáltatónak. Ha a szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

9. Szerzői jogok

A webshop egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt állnak. A szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított használója a webshopon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak.

A webshop tartalmának, valamint egyes részeinek mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából, vagy a szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás kizárólag a szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a webshop használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot vásárlónak a webshop felületén szereplő bármely kereskedelmi név vagy védjegy használatára. Az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen túl e szellemi alkotások a szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel.

A szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a domainneveire, aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a szolgáltató adatbázisának másolására, rendszerezésére vagy feltörésére irányul.

10. Tulajdonjog fenntartása

A vételár teljes kifizetéséig a termék a szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis a felhasználó birtokába kerül, felelősséggel tartozik a szolgáltató irányába.

11. Vegyes rendelkezések

A szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni, amelynek jogellenes magatartásáért felelősséggel tartozik. Az ÁSZF bármely része érvénytelenné válása nem érinti a fennmaradó részek érvényességét.

Amennyiben a szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, az nem tekinthető jogról való lemondásnak. A joggyakorlás elmulasztása csak kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes.